Samenwerkingspartners Stichting WIEC

Fonds 1818 draagt stichting WIEC een warm hart toe en heeft in februari 2012 een financiele bijdrage gegeven voor de aanschaf van laptops. Deze worden gebruikt voor de huisbezoeken welke afgelegd worden in Den Haag bij het produkt administratieve onderetuning.Stichting WIEC werkt met een aantal organisaties samen. We zijn ook in gesprek met een aantal anderen. Zodra er daadwerkelijk sprake is van samenwerking in de vorm van opdracht van projecten of van structurele aard plaatsen wij deze organisaties op onze site. Door op de onderstreepte links te klikken komt u bij de websites van onze partners.

Stichting Komp u ter hulp.

Met Stichting Komp u ter hulp heeft Stichting WIEC al ruim een jaar een prettige samenwerking. Vooral als het gaat om pedagogische hulp schakelt Stichting Komp u ter hulp  Stichting WIEC in.

Hart van Moerwijk Staedion

Stichting WIEC heeft een kantoor in het Hart van Moerwijk. Dit is voormalige  hoofdkantoor van Staedion welke nu een sociale functie voor de wijk Moerwijk heeft. Moerwijk behoort tot een van de krachtwijken van Den Haag. Meer hierover kunt u op onze site en die van het Hart van Moerwijk lezen.

TraubStuc
Met Traub Stuc heeft Stichting WIEC al ruim een jaar een hechte samenwerking. In 2011 heeft stichting WIEC met de jongeren die tot de vroegtijdig schoolverlaters behoren regelematig een project gedaan zoals het opknappen van een woning. Op de site van Stichting WIEC zult u  regelmatig Traub Stuc tegenkomen. Bij Traub Stuc leren jongeren het vak Stucadoren op een manier die ons aanspreekt. Samen werken heeft ook voor de jongeren veel meerwaarde omdat ook over jongeren al te veel gepraat wordt door al de zichzelf noemende ervaringsdeskundigen. Wij praten liever met jongeren in plaats van erover.

Gemeente Den Haag
Van 2009 tot 2011 heeft stichting WIEC in de wijk Escamp een projectleider jongerenoverlast geleverd aan het stadsdeel Escamp. Regelmatig krijgen we nog opdrachten in de vorm van projecten van de gemeente Den Haag.

Zorgaanbieder Florence
Met Stichting Florence heeft stichting WIEC vanaf 1 juni 2011 een samenwerkingsovereenkomst waar u meer over kunt lezen op de website van stichting WIEC.

Parnassia BAVO GROEP
In April/Mei 2011 hebben we een woning opgeknapt in opdracht van de Parnassia BAVO groep. Ook hier zijn we in ruim drie weken in samenwerking met elkaar tot een mooi resultaat gekomen. We gaan ervan uit dat de samenwerking de komende tijd uitgebreid zal worden.   Op de website, onder de link woningverbetering kunt u meer lezen. In het fotoboek op onze website staan een aantal foto’s van dit prachtige project.  Dit produkt leveren we niet alleen in Haaglanden maar zijn we ook over in gesprek in de regio Rotterdam. Dit betreft kleinschalige projecten die een grote impact hebben op de personen die het uitvoeren maar ook op de buurt waar het plaatsvindt vanwege de betrokkenheid van allen.

MSM Advies
MSM is een samenwerkingspartner met veel gelijkenissen met Stichting WIEC. Een belangrijke is, geen vergadercultuur en er zijn voor de doelgroep. Dat MSM een partner is waar we prima mee door een deur kunnen mag duidelijk zijn.